Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, το μεγάλο ερώτημα για τους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, τις εταιρείες φόρτισης και τις κυβερνήσεις είναι πώς θα κινούνται δεκάδες εκατομμύρια οχήματα χωρίς να σημειώνονται διακοπές στα τοπικά δίκτυα ή να δαπανηθούν δισεκατομμύρια για αναβαθμίσεις των δικτύων.
Η απάντηση είναι η «έξυπνη φόρτιση» σημειώνει το Reuters. Tο λογισμικό έξυπνης φόρτισης επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να συνδέονται μεν στις πιο ακριβές ώρες αιχμής, χωρίς όμως το όχημα να αντλεί ενέργεια, περιμένοντας τις πιο φθηνές ώρες, εκτός αιχμής. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο, επιτυγχάνεται καλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και εξοικονομούνται χρήματα από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων.
Χωρίς αυτό το εξάρτημα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων που συνδέονται μετά την εργασία τους στο δίκτυο για να φορτίσουν το όχημά τους – η EY εκτιμά ότι η Ευρώπη θα έχει 65 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030 και 130 εκατομμύρια έως το 2035 – θα μπορούσαν να προκαλέσουν υπερφόρτωση των τοπικών ηλεκτρικών δικτύων, προκαλώντας διακοπές ρεύματος.
«Η στροφή στην ηλεκτρική ενέργεια θα είναι σχεδόν αδύνατη χωρίς έξυπνη φόρτιση», δήλωσε στο Reuters ο Κρίς Πάτερσον – Τζόουνς, Διευθύνων Σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων Connected Kerb, κατά τη διάρκεια παρουσίασης ενός πιλοτικού έργου για δημόσιους φορτιστές στο Hackney, μια περιφέρεια του Λονδίνου.