Ναυτιλία: Χάραξαν… ρότα για μηδενικούς ρύπους

0

Η 1η Ιανουαρίου 2023 είναι η επόμενη ημερομηνία-ορόσημο του οδικού χάρτη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) προς την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την ημέρα αυτή θα απαιτείται πλέον από όλα τα πλοία να υπολογίζουν τον δικό τους Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEXI) και να καθιερώσουν ετήσιο επιχειρησιακό Δείκτη Εντασης Ανθρακα (CII).

Πρόκειται για το πρώτο μέτρο εν όψει του 2030, έτους κατά το οποίο σύμφωνα με τον ΙΜΟ θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 40% η ένταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας σε σύγκριση με το 2008. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων αυτών θα παίξουν ως σύμβουλοι της πλοιοκτησίας όλοι οι διεθνείς νηογνώμονες, οι οποίοι, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022, θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις πρωτοβουλίες τους στη διεθνή έκθεση που θα πραγματοποιηθεί φέτος το διάστημα 6-10 Ιουνίου στην Αθήνα.

«Γνωρίζουμε ότι το ταξίδι προς έναν προορισμό με μηδενικές εκπομπές έως το 2050 πρέπει να ξεκινήσει και πολλοί πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο. Ωστόσο εταιρείες και ιδιώτες θα κινηθούν με διαφορετικές ταχύτητες. Οι νηογνώμονες θα παίξουν βασικό και ζωτικό ρόλο στην πορεία προς μηδενικές εκπομπές, υποστηρίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ανεξάρτητα από την ταχύτητα προσαρμογής τους, ωστόσο μάλλον πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για εκπλήξεις» δηλώνει η Παγιέτ Παλαιολόγου, αντιπρόεδρος Marine & Offshore Division, SE Europe, Black Sea & Adriatic Zone του Bureau Veritas.

Από την πλευρά του ο Γεώργιος Πλευράκης, αντιπρόεδρος του ABS, Global Sustainability, δηλώνει: «Τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργική απόδοσή τους, με βελτιστοποίηση ταχύτητας και ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτές οι παρεμβάσεις προσφέρουν βραχυπρόθεσμα εξοικονόμηση, η οποία στη συνέχεια πρέπει να παρακολουθείται για να πιστοποιηθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ο πιο δύσκολος γρίφος βρίσκεται στις νέες κατασκευαστικές επιλογές, με τους κανονισμούς μείωσης του άνθρακα να υποδηλώνουν ότι ένα πλοίο που κατασκευάζεται σήμερα πρέπει να είναι 40% πιο αποδοτικό ενεργειακά σε 20 χρόνια από σήμερα. Δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον χώρο, βοηθώντας τους πλοιοκτήτες να κατανοήσουν πώς η επιλογή μιας τεχνολογίας ή ενός καυσίμου έναντι ενός άλλου επηρεάζει την πορεία τους».

Πηγή ΟΤ

Share.

Leave A Reply