Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος
Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος, 10 μήνες αφότου η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και έναν περίπου μήνα από τη στιγμή που οι πέντε υποψήφιοι για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη προσκλήθηκαν σε διάλογο για το ΣΔΙΤ των 245,5 εκατομμυρίων. Η πανδημία φαίνεται ότι καθυστέρησε αισθητά την έγκριση της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, καθώς τον προηγούμενο Απρίλιο ο δήμαρχος Μεσσήνης, ο δήμαρχος Καλαμάτας και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου είχαν ζητήσει παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λόγω της έκτακτης υγειονομικής κατάστασης της χώρας και τους σχετικούς περιορισμούς κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Τι περιλαμβάνει το έργο Ο σχεδιασμός του έργου αποτελεί συνδυασμό βελτίωσης τμήματος της υφιστάμενης οδού και νέας χάραξης για την παράκαμψη όλων των οικισμών.
Η αρχή του έργου είναι στην έξοδο της πόλης της Καλαμάτας και το πέρας στη θέση συναρμογής της οδού με το επόμενο οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου τμήματος και οι εργασίες οδοποιίας περιλαμβάνουν προσθήκη νέου κλάδου στα τμήματα Καλαμάτα – Ασπρόχωμα και Ασπρόχωμα – παράκαμψη Μεσσήνης νέα χάραξη για την παράκαμψη του οικισμού Μεσσήνης και Βελικα, βελτίωση – διαπλάτυνση στο τμήμα έξοδο Μεσσήνης – Αγ. Αυγουστίνος, αποκατάσταση-συμπλήρωση του τοπικού οδικού δικτύου για τις παρόδιες χρήσεις και την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας και κατασκευή επιμέρους τεχνικών έργων, όπως είναι οι κόμβοι, οι γέφυρες και τα υδραυλικά έργα.
Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 15 χιλιόμετρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα. Η υλοποίησή του θα συνδράμει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα εξασφαλίσει τη καλύτερη δυνατή πρόσβαση σε υφιστάμενες δομές – το αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑ και το Νοσοκομείο Καλαμάτας – δεδομένου ότι η υφιστάμενη οδός εμφανίζει προβλήματα κορεσμού στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια.
Θυμίζουμε ότι η φάση του διαλόγου έχει ξεκινήσει για τους πέντε υποψηφίους του ΣΔΙΤ, την Άκτωρ Παραχωρήσεις, τη ΓΕΚ Τέρνα, την Intrakat, την Άβαξ και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concesiones. Πρόκειται για ένα οδικό έργο που προσπαθεί να ξεμπλοκάρει το Υποδομών, που στοχεύει στο «μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι». Ήδη από τις αρχές της χρονιάς έχει πάρει το πράσινο φως το βόρειο τμήμα του Ε65, ενώ προχωρά ο ΒΟΑΚ, το Άκτιο – Αμβρακία και το flyover της Θεσσαλονίκης.