Ακριβά θα πληρώνουν καθώς φαίνεται από το 2027, οι ιδιοκτήτες την κυκλοφορία του παλιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου τους, καθώς η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» είναι σε πλήρη εξέλιξη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (με την ένταξη των οδικών, αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών) και του μηχανισμού συνοριακής προσαρμογής άνθρακα, και νέο Κοινωνικό Ταμείο για το κλίμα.
Η καταβολή των ακριβότερων τελών κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι η πρώτη εντολή που είχε δοθεί από την Ε.Ε. στα κράτη μέλη, εδώ και δύο χρόνια. Η ελληνική κυβέρνηση δεν την ακολούθησε ωστόσο αφήνοντας ίδια τα τέλη από το 2017, όταν σημειώθηκε η τελευταία αύξηση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μία σειρά μέτρων προκειμένου να αποθαρρύνει τους πολίτες των κρατών μελών της να κρατούν ρυπογόνα οχήματα.
Παράλληλα έχουν προωθηθεί προτάσεις για πρόστιμα τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, όπως είναι το «Περιβαντολλογικό Τέλος», από τα οποία και πάλι απέχει η ελληνική κυβέρνηση.