Οι 16χρονοι μαθητές και μαθήτριες όμως, καλούνται να επιλέξουν σήμερα, σε «αχαρτογράφητα νερά», την επαγγελματική κατεύθυνση από την οποία θα βιοπορίζονται το 2030.
Το 2035 μια καινούργια τεχνολογία μπορεί να έχει αντικαταστήσει την τρισδιάστατη εκτύπωση. Το 2030 η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι πια ικανή να συνεισφέρει στη χάραξη μιας ισχυρής υπερασπιστικής γραμμής στις δικαστικές αίθουσες. Τα data analytics πιθανώς να έχουν «περάσει» σε άλλη σφαίρα κι ίσως η συζήτηση για τους κβαντικούς υπολογιστές να εστιάζει πλέον σε πολύ πιο πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας.
Η τεχνολογία αναπτύσσεται ραγδαία, αλλάζοντας το τοπίο ως προς τις ζητούμενες δεξιότητες στην αγορά εργασίας.
Οι 16χρονοι μαθητές και μαθήτριες όμως, καλούνται να επιλέξουν σήμερα, σε «αχαρτογράφητα νερά», την επαγγελματική κατεύθυνση από την οποία θα βιοπορίζονται το 2030.
Πώς μπορεί να προσανατολιστεί επαγγελματικά ένα 16χρονο παιδί και ποια επαγγέλματα εκτιμάται ότι θα έχουν ζήτηση στα επόμενα χρόνια; Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συζήτησε αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα με τον σύμβουλο σταδιοδρομίας, Χρήστο Ταουσάνη, διδάκτορα του ΑΠΘ και ιδρυτή της EMPLOY EDU, ενόψει της ομιλίας του στο TEDxUniversityofMacedonia 2021, στις 8 Μαΐου (όλοι οι ομιλητές εδώ: https://blog.tedxuniversityofmacedonia.com/).