Επιτυχώς ολοκληρώθηκε, χθες, η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης φορτηγών LNG (LNG Truck Loading) στη Ρεβυθούσα.
Στη διαδικασία συμμετείχαν συνολικά τρεις εταιρείες: Η Blue Grid, η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Motor Oil Hellas, με βυτιοφόρα LNG.
Όπως αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ, ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα προσφέρει «μια ευέλικτη λύση για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο καταναλωτών ή δικτύων διανομής που δεν είναι συνδεδεμένα με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), υλοποιώντας εικονικούς αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου, μέσω της φόρτωσης και μεταφοράς LNG με ειδικά σχεδιασμένα προς τον σκοπό αυτόν φορτηγά».
Πρόκειται «για την πρώτη σχετική εγκατάσταση στη χώρα, η οποία συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού περιοχών της Ελλάδας αλλά και γειτονικών χωρών των Βαλκάνια, που δεν διαθέτουν υποδομές LNG και δίκτυα μεταφοράς».
Το έργο του Σταθμού Φόρτωσης Φορτηγών LNG (LNG Truck Loading) στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ έχει συγχρηματοδοτηθεί με ποσό 3,16 εκατ. ευρώ από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας
Από τον σταθμό LNG Truck Loading του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ανεφοδιάστηκε χθες το 1ο LNG trailer της ΔΕΠΑ Εμπορίας, μέγιστης φορτωτικής ικανότητας 21 τόνων LNG, το οποίο στη συνέχεια αναχώρησε με προορισμό τη Βόρεια Μακεδονία.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΔΕΠΑ Εμπορίας «έχει προμηθευτεί τρία οχήματα μεταφοράς και ανεφοδιασμού LNG (LNG Semi-Trailers), με στόχο να διευρύνει το δίκτυο του φυσικού αερίου εντός και εκτός συνόρων και να ενισχύσει την περαιτέρω διείσδυσή του στο ενεργειακό μίγμα της χώρας.
Η μεταφορά LNG μέσω ειδικά σχεδιασμένων βυτιοφόρων καθιστά δυνατή τη τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων φυσικού αερίου, καθώς και την τροφοδοσία περιοχών που δεν είναι συνδεδεμένες με το δίκτυο φυσικού αερίου τόσο εντός Ελλάδος, όσο και σε γειτονικές χώρες.
«Η οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου σε προορισμούς όπως η γειτονική Βόρεια Μακεδονία, είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή», δήλωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κωνσταντίνος Ξιφαράς. «Μέσω των LNG trailers η ΔΕΠΑ Εμπορίας μπορεί να τροφοδοτεί απρόσκοπτα και άλλους μεγάλους καταναλωτές φυσικού αερίου, εντός και εκτός συνόρων, διευκολύνοντας την πρόσβασή τους σε οικολογική και οικονομική ενέργεια. Ταυτόχρονα, η οδική μεταφορά LNG συμβάλλει καθοριστικά στη διαφοροποίηση πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου αλλά και στη διαφοροποίηση του ενεργειακού μίγματος της χώρας.»
Εφοδιασμός και για την Coral Gas
Σε ανακοίνωσή της αναφορικά με τον πρώτο εφοδιασμό βυτιοφόρου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, η Coral Gas σημειώνει ότι συνολικά 3 μεταφορικά μέσα (βυτιοφόρο και containers) της εταιρείας θα μεταφέρονται με πλωτά μέσα στη Ρεβυθούσα για τον εφοδιασμό τους με LNG.
«Η Coral Gas έχει πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τους πελάτες της και με την ενεργειακή λύση του small scale LNG (SSLNG). Με αυτήν την εφαρμογή διανομής LNG, βυτιοφόρα οχήματα μεταφορτώνουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο και το μεταφέρουν σε ειδικές δεξαμενές εγκατεστημένες στον χώρο βιομηχανιών (εντός και εκτός Ελλάδας), που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, προσφέροντάς τους όλα τα πλεονεκτήματα και την οικονομία που χρειάζονται. Τέτοιου τύπου εγκαταστάσεις, έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν ακόμα και ολόκληρες βιομηχανικές περιοχές ή πόλεις, λειτουργώντας ως σημεία εφοδιασμού σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αυτή η πρακτική θα μπορεί να αξιοποιηθεί στη χώρα μας μετά από τη σχετική προσαρμογή του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου», αναφέρει η εταιρεία.