Ρότα για το υδρογόνο βάζουν οι ναυτιλιακές

0

Όλο και περισσότερες ναυτιλιακές αρχίζουν να στρέφουν το βλέμμα τους προς το υδρογόνο ως βασική μορφή καυσίμου, καθώς αναζητούν τρόπους για να εγκαταλείψουν τις λιγότερο φιλικές προς το περιβάλλον παραδοσιακές μορφές πρόωσης.

Ισχυρό ενδιαφέρον στρέφεται αυτό το διάστημα προς το λεγόμενο μπλε ή πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από φυσικό αέριο ή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό έχει το πλεονέκτημα πως όταν καίγεται ως καύσιμο, το μοναδικό υποπροϊόν του είναι το νερό. Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τέτοιες τεχνολογίες είναι τέτοιο που η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα ότι έχει ξεκινήσει έρευνες για να δοκιμάσει τη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε πλοία στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για την πρώτη τέτοια κίνηση από πετρελαϊκή εταιρεία κολοσσό.

Εάν η προσπάθεια αυτή αποβεί επιτυχής, τότε μπορεί να ανοίξει το δρόμο για μια ναυτιλία που θα κινείται με υδρογόνο και θα είναι πολύ πιο καθαρή για το περιβάλλον, σύμφωνα με την αγγλολλανδική εταιρεία. Η Royal Dutch Shell εκτιμά ότι οι κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο είναι η τεχνολογία που σήμερα φαίνεται να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Είναι ενδεικτικό ότι ο επικεφαλής ναυτιλιακών θεμάτων στη Shell, ο Γκρέιαμ Χέντερσον παρουσίασε το υδρογόνο ως καλύτερη εναλλακτική αυτή τη στιγμή έναντι άλλων λύσεων που εξετάζονται για τη ναυτιλία.

Ο Χέντερσον μιλώντας στη σύνοδο Singapore Maritime Technology παραδέχτηκε ότι το υδρογόνο όπως και η αμμωνία έχουν κάποιες προκλήσεις που αφορούν θέματα ασφάλειας, αλλά προσέθεσε ότι δοκιμές που έγιναν δείχνουν ότι οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το υδρογόνο «φαίνονται να είναι πιο διαχειρίσιμοι», όπως τους χαρακτήρισε σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο για ναυτιλιακά καύσιμα Bunkerspot.com.

Share.

Leave A Reply