Την πεποίθηση ότι θα είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτή που θα παραδώσει το έργο του fly over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από σήμερα (σ.σ. στο τέλος του 2026), εξέφρασε το μεσημέρι, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης για το οδικό πρότζεκτ, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ.
«Να παραδοθεί νωρίτερα το έργο»
«Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα.
Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση.
Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν» υπογράμμισε ο κ.Μητσοτάκης, ο οποίος χαρακτήρισε το fly over ως ένα έργο καινοτόμο όχι μόνο τεχνικά, αλλά και χρηματοδοτικά, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο, που γίνεται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ), αξιοποιεί το εργαλείο των πληρωμών διαθεσιμότητας και προβλέπει υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρησή του. «Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια» υπογράμμισε.
Ζήτησε δε από το σχήμα των ανάδοχων εταιρειών (ΑΒΑΞ-ΜYTILINEOS) να παραδώσουν το fly over νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο παράδοσης, κάτι για το οποίο είπε ότι παρά τις τεχνικές προκλήσεις του έργου δεν έχει καμία αμφιβολία ότι θα το καταφέρουν.
Το μετρό Θεσσαλονίκης
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ακόμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για πάλη της κυβέρνησης με κατεστημένα συμφέροντα και αντιλήψεις, «που δεν ήθελαν το έργο να κατασκευαστεί με τον τρόπο που κατασκευάζεται», ενώ επανέλαβε ότι στο τέλος του 2023, το αργότερο στις αρχές του 2024, η πόλη θα έχει «και Μετρό και αρχαία».
Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) είπε ότι η τρέχουσα κατάστασή του δεν έχει καμία σχέση με αυτή που παρελήφθη το 2019 από τη σημερινή κυβέρνηση.
«Σήμερα, καθώς συμπληρώνονται πια τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μάς εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια αλλά έργα τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν ήδη παραδοθεί» τόνισε.